• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 10 اسفند 1399
کد مطلب : 125532
+
-

کیوسک/ روزنامه نیویورک تایمز [آمریکا]/ عدم‌اقدام بایدن علیه بن‌سلمان


نیویورک تایمز با انتشار اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان سیا در مورد قتل جمال خاشقجی نوشته که با وجود دستور مستقیم بن‌سلمان برای قتل این روزنامه‌نگار، جو بایدن هیچ تصمیمی برای برخورد با ولیعهد سعودی ندارد. نیویورک تایمز نوشته که این تصمیم به‌شدت به اعتبار بایدن ضربه خواهد زد. این روزنامه یادآوری کرده که بایدن پیش از این در جریان رقابت‌های ریاست‌جمهوری، عربستان را «کشوری منفور» خوانده بود که به ارزش‌های اجتماعی هیچ اهمیتی نمی‌دهد.

روزنامه وال‌استریت ژورنال [آمریکا]
تأیید واکسن کرونای جانسون و جانسون


هیأت مشاوران سازمان غذا و داروی آمریکا پس از جلسه روز جمعه، ۲۶فوریه، به این نهاد دولتی توصیه کرد برای واکسن کرونا تولیدی شرکت جانسون و جانسون مجوز اضطراری صادر کند. درصورت اعطای مجوز از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا، این سومین واکسن کرونا خواهد بود که در این کشور برای تزریق عمومی مجوز دریافت می‌کند. دو واکسن قبلی، فایزر و مدرنا بوده‌اند.

روزنامه چاینا دیلی [چین]
چین به‌دنبال تنش‌زدایی با هند


چاینا دیلی به نقل از وزیر خارجه چین نوشته که پکن به‌دنبال تنش‌زدایی با هند است. هند و چین توافق کرده‌اند که یک خط تماس اضطراری بین وزرای خارجه خود ایجاد کنند. 2 کشور از تابستان سال گذشته بر سر یک منطقه مرزی در هیمالیا درگیر تنش دوباره شده‌اند. 2 همسایه مسلح به سلاح هسته‌ای هستند.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
فقر عراق را در می‌نوردد


براساس آخرین گزارش پارلمان عراق، نرخ فقر در این کشور به بیش از 40درصد رسیده است. این در حالی است که روند سقوط ارزش دینار مقابل دلار و در نتیجه، تداوم موج گرانی در تمامی کالاها و خدمات همچنان ادامه دارد. دولت عراق طی سال‌های اخیر به‌دلیل کاهش قیمت نفت و بحران‌های داخلی، توانایی خود برای کنترل بازار ارز را از دست داده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید